REVIEWS KRIJGEN OP AMAZON? TIP 2: Follow-up E-mails

Waar we in deel 1 in zijn gegaan op het belang van marketing inserts, gaan we in dit artikel in op follow-up e-mails als een manier om aan reviews te komen.

Stuur de klanten een e-mail nadat een aankoop gedaan is en vraag om reviews

Een tool die wij hier voor gebruiken is Jumpsend om dit proces te automatiseren.

  1. Stuur een follow-up e-mail een paar dagen nadat de aankoop gedaan is
  2. Vraag op een neutrale manier om een positieve review, dwing een klant hier nooit toe!
  3. Zorg voor een directe link naar de review pagina, de meeste van je klanten zullen nog nooit een review achtergelaten hebben.

Je kunt van deze kans gebruik maken om te vragen of het product goed gearriveerd is. Je geeft de klant dan ook een kans te vertellen wat hun ervaringen zijn met het product. Dit kunnen zowel goede als slechte ervaringen zijn. Het zorgt er in ieder geval voor dat je interactie hebt met de klant en je daarmee een sterker fundament legt voor je brand.

Een voordeel van het sturen van follow-up e-mails is dat je er ook voor kunt zorgen dat de klant met een klacht eerst reageert op je e-mail. Dat geeft je de ruimte een probleem op te lossen voordat de klant een slechte review achterlaat op Amazon!

Gebruik van de ‘verkeerde’ positieve seller feedback om product reviews te krijgen

Klanten verwarren meestal seller feedback met product reviews. Helaas is een goede product review op de seller feedback pagina vaak niet goed te zien voor andere klanten.

Controleer je seller feedback pagina regelmatig om te kijken welke mensen positieve reviews achterlaten. Vraag hen vervolgens via e-mail een positieve product review achter te laten op Amazon.

Reageer op reviews

Alle informatie op de product listing pagina op Amazon kan publiekelijk ingezien worden. Zorg er daarom voor dat je altijd netjes reageert op negatieve product reviews, of op reviews waarin de klant een vraag stelt. Dit zorgt natuurlijk weer voor vertrouwen bij andere klanten, en vertrouwen zorgt weer voor een hogere conversie.

Daar komt nog eens bij dat klanten die je in eerste instantie een negatieve product review gegeven hebben, deze aanpassen naar een positieve, omdat ze dankbaar zijn dat je hun issue goed behandeld hebt.

Vraag klanten die jouw direct e-mailen om feedback

De makkelijkste manier om product reviews te krijgen op Amazon is door simpelweg klanten te vragen om een product review. Klanten die jou gemaild hebben om te zeggen hoe fantastisch je product is.

Zodra je dus een e-mail krijgt, een telefoontje of er wordt een positieve ervaring gedeeld op je social media kanalen, vraag dan beleefd of ze deze ervaring ook willen delen met andere klanten op Amazon. Uit onze ervaring blijkt dat dit vaak de beste reviews oplevert!

Zoek je nog een manier om extra waardevol te zijn voor je klanten?

Lees dan tip 3: het e-book met gratis content.