Haal meer uit de koopervaring

Op YouTube vind je duizenden filmpjes waarin vloggers een product uitpakken. Hoewel hier ontzettend veel mensen met groot plezier naar kijken, zijn er nog meer mensen die zelf een product willen uitpakken. Het uitpakken is een belangrijk onderdeel van de koopervaring.   Heb je weleens een product van Apple gekocht? Zo ja, dan zul je bekend zijn met de unieke ervaring die Apple biedt. Je product ligt perfect in de doos op je te wachten. Het is bijna jammer om het eruit te halen. Steve Jobs heeft zelfs verschillende patenten geregistreerd op de constructie van het iPhone-doosje. 
Waarom is die ervaring zo belangrijk en waar moet je op letten?
Om te beginnen zorgt een mooie verpakking ervoor dat je klanten je product extra waarderen en het gevoel hebben dat ze een product van topkwaliteit hebben gekocht. Hoe mooi zou het zijn om die extra waardering vervolgens om te zetten in een review? 

Producttoevoegingen en QR-codes

Je kunt er voor kiezen om in je verpakking iets als een flyer toe te voegen waarin je verwijst naar je product review pagina op Amazon. Zorg vervolgens voor een uitnodigende tekst met instructies en leuke tips voor je product. Hiermee stimuleer je de koopervaring en kun je meteen vragen of je klant een review achter wil laten. Om het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben wij ervoor gekozen om een QR-code plaatsen met een link naar onze review pagina. We hebben hier QR-Stuff voor gebruikt zodat we de QR-code link achteraf nog kunnen aanpassen. QR-code-amazon  

Zorg voor een herkenbare verpakking

Wat je verder absoluut nodig hebt is het logo van je merk op de verpakking. Dit zorgt er niet alleen voor dat je merk bekend wordt onder je klanten, maar is ook een vereiste om je in de toekomst te registreren voor Amazon Brand Registry. Als geregistreerd merk loop je minder risico op hijackers en mag je foto’s en extra uitgebreide teksten op je productpagina zetten.  Mocht je nu een ontzettend gave verpakking hebben ontworpen, maak er dan een foto van en zet deze bij je listing op Amazon! Toch weer iets dat je product net wat unieker maakt dan dat van je concurrenten.  
Waar je zeker op moet letten bij het maken van producttoevoegingen:
  • Amazon verbiedt je om te vragen om reviews in ruil voor gratis of afgeprijsde producten. Zet dit dus niet in je flyer.
  • Zorg ervoor je dat je niet verwijst naar externe websites waarop je producten verkoopt. Amazon wil niet dat je haar klanten doorstuurt naar andere kanalen.
  • Als Engels niet je moedertaal is, laat je tekst dan controleren!
  • Zorg voor grote letters op je flyer. Het moet leesbaar zijn en de inhoud moet meteen opvallen. 
Wat je verder kunt doen om meer uit je producttoevoeging te halen:
  • Korting aanbieden op andere producten die je via Amazon aanbiedt door een standaard promo code op je flyer te zetten die iedereen kan gebruiken. Extra handig: zet erbij dat je klanten de code met hun vrienden kunnen delen! Klinkt exclusief en zorgt voor extra klanten.
  • Klanten een jaar garantie aanbieden als ze zich aanmelden op je website. Zorg ervoor dat ze zich meteen inschrijven voor je nieuwsbrief. Hiermee kun jij je klantendatabase opvullen voor toekomstige producten die wilt delen.

Heb je een gaaf idee voor een verpakking? Sluit je dan aan bij de Amazonsellers Community zodat we erover kunnen sparren!

Met een gigantische voorsprong beginnen én groeien op Amazon is eindelijk mogelijk met het Amazon Handboek voor Sellers voor startende ondernemers.

Met dit e-book willen we ervoor zorgen dat u alles weet over hoe u moet verkopen op Amazon en waar u rekening mee moet houden.

We helpen u met concrete tips, vuistregels en stap-voor-stap handleidingen door Seller Central.

Alles om ervoor te zorgen dat u succes heeft op Amazon!

het amazon handboek voor sellers