Op zaterdag 15 maart staan de rechten van de consumenten centraal op de Dag van het Consumentenrechten. Deze rechten beschermen consumenten tegen risico’s en gevaren voor hun veiligheid of economische belangen. Voor verkopers binnen de EU is het essentieel om op de hoogte te zijn en blijven van de regels de consumentenbescherming om compliant te blijven.

 

𝐑𝐢𝐜𝐡𝐭𝐥𝐢𝐣𝐧 𝐂𝐨𝐧𝐬𝐮𝐦𝐞𝐧𝐭𝐞𝐧𝐫𝐞𝐜𝐡𝐭𝐞𝐧
Een belangrijke inspanning van het Europese Parlement om consumentenrechten te beschermen was de invoering van de Richtlijn Consumentenrechten. Door deze richtlijn worden de regels voor consumentenbescherming in alle EU-landen beter op elkaar afgestemd, waardoor consumenten eerlijk en transparant behandeld worden.

 

𝐁𝐞𝐥𝐚𝐧𝐠𝐫𝐢𝐣𝐤𝐞 𝐜𝐨𝐧𝐬𝐮𝐦𝐞𝐧𝐭𝐞𝐧𝐫𝐞𝐜𝐡𝐭𝐞𝐧
Een overzicht van een aantal belangrijke consumentenrechten binnen de EU:

  • Herroepingsrecht = Klanten hebben 14 dagen de tijd om zich te bedenken en van hun aankoop af te zien.
  • Transparantie = Verkopers dienen consumenten van duidelijke en begrijpelijke informatie over de producten/diensten, prijzen en voorwaarden te voorzien.
  • Garantie – Consumenten kunnen een product dat defect blijkt te zijn binnen 2 jaar kosteloos laten repareren of vervangen door de verkoper.
  • Veiligheid – Producten moeten volgens de Verordening Algemene Productveiligheid aan specifieke en strikte veiligheidsnormen voldoen.

 

𝐂𝐨𝐧𝐜𝐥𝐮𝐬𝐢𝐞
Als verkoper binnen de Eu is het cruciaal om op de hoogte te blijven van deze regels om vertrouwen op te bouwen en boetes te voorkomen.

     

    Meer weten?

    Neem geheel vrijblijvend contact met ons op via ✉ email of bel ✆ +31546 241225

    Altijd bereikbaar

    Via de mail krijg je binnen 24 uur reactie op al je vragen met betrekking tot onze diensten.

    ✉ support@amazonsellers.nl

    We staan u graag te woord om samen vrijblijvend te bekijken wat we voor u kunnen betekenen.

      Plan hier een afspraak in