REVIEWS KRIJGEN OP AMAZON? TIP 3: Het e-book met gratis content

Verkopers op Amazon kunnen een e-book gebruiken om hun productwaarde te verhogen, de klantervaring te verbeteren en ook om meer sales te genereren. Dit werkt allemaal goed, maar hoe mooi is het om je klant NA de sale ook nog eens te verassen?

Het aanbieden van een gratis e-book voorafgaand aan de sale heeft wellicht een voordeel. Echter, zorgen voor een verassing na de sale heeft een sterker emotioneel effect. Iedereen vindt het natuurlijk leuk om meer te krijgen dan waarvoor je in eerste instantie betaald hebt!

De combinatie van deze emotie en verassing zou er zo maar eens tot kunnen leiden dat men welwillend is om een (positieve) review achter te laten op Amazon.

  1. Maak een gratis e-Book of iets vergelijkbaars. Zorg ervoor dat klanten het meeste kunnen halen uit jouw product en zorg dat je extra waarde levert. Indien je hier zelf te druk voor bent, huur dan iemand in die dit voor jou kan doen (bijvoorbeeld via Fiverr).
  2. Gebruik Feedbackz of Jumpsend om follow-up mails om je e-book mee te sturen naar je klanten. Wil je weten hoe? Lees dan nog eens dit artikel.
  3. Laat die reviews maar komen!

Een e-book kan ook zeker belangrijk zijn om vertrouwen te wekken bij je klanten. Als jij bijvoorbeeld schrijft op welke manier je de levensduur van een product kan verlengen, dan zullen mensen dit niet verwachten en je eerder in vertrouwen nemen. Vertrouwen is erg belangrijk, aangezien er dan voor zorgt dat er mensen zijn die vaker bij jou willen kopen. Daarnaast zou het ook kunnen zorgen dat mensen jouw merk eerder zullen herkennen en je op die manier een vaste klantenkring op gaat bouwen.

Succes!